Hultsfred lever kvar!

Regnet öser ner och slår mot rutan. Det är helt tyst där ute. Det är varmt också. Precis som det ska vara på sommaren. Myggen gömmer sig nu när det regnar, de kryper ner i träsken och aktar sina sköra vingar från de tunga dropparna. Om jag hade haft en pojkvän så skulle vi varit ute och cyklat i sommarnattens regn. Vi hade badat i nån sjö och frusit tillsammans.
Men nu har jag ingen pojkvän, min cykel har punktering och alla sjöar ligger jättelångt borta.
Då leder tankarna tillbaka till Hultsfred istället.

Tält, bajamajor, en frän doft som verkar stiga från marken, papper och plastpåsar överallt. Inte en fågel, inte en mygga. Några gråblå moln på den ljusa himelen. MGMT dunkar från ett avlägset camp med bra högtalare. Någon full snubbe försöker kyssa min syster när han passerar. 
Spänningen i hela kroppen innan Killers skulle spela. Behovet efter en kaffe och en ny luftmadrass. Alla glada ansikten. Konstiga kommentarer.
Alla stånd med mat. "En riktig soppa" var min favorit, inte för att jag åt någon soppa men de som jobbade där va så charmiga!
Hultsfred va helt underbart. Alla va fulla, glada, smutsiga och allmänt konstiga. Precis sådär som folk borde vara. Partytältet efter sista konserten, lägger man sig innan fyra så fryser man ihjäl. Klä på dig hur mycket du vill, det spelar ingen roll. Dansa så konstigt du kan. Hultsfred 09-dansen kombinerat med Öland 09-dansen. YMCA.

Det bästa var att alla hade bra musiksmak, när några dudes fångade Jessica i ett rör och rullade runt på henne, när vi dansade runt Gandalf, hela The Killers spelningen, Kings of Leon och de andra banden som förvånade mig, när Adas syster bjöd på en chokladbanan, all fyllemat, stylingtältet, morgonritualen, Street church-bussen som bjöd på kaffe, Camp Raggmunkar och Brudar(rrrrr).

Min första festival, om någon annan slår den så eren FAN BRA! Men de e helt klart värt ett försök!
Deppbilden, men våran kamera försvann.

Kommentarer
Postat av: Jessica!

Så himla bra sagt att jag kopiera det!!!

2009-07-14 @ 15:13:59
URL: http://tyderdet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0