havet e djupt!

Ingen kan ta oss nå oss och ha oss i en laguuuuuuun!
Tänk att bara få vara en fisk nu. SÅ himla skönt. Slippa huvudverken, slippa historiainlämningen imorgon, slippa sömnbristen, slippa stressen, slippa ringa tandläkaren.
Eller egentligen vad vet jag? Jag vet bara att fiskar är små, fula och genomskinliga med jättekonstiga propotioner. Dessutom äter dom upp varandra hela tiden. Utgående från den faktan är det ganska konstigt att jag ligger här och fantiserar om att få vara en fisk.   MEEEN nej nu blir jag sur. Fiskar är helt fria, dom ser de vackraste färgerna som vi människor är färgblinda ifrån. Fiskar är som små barn hela livet. Dom bara leker och njuter. Ibland leker dom pantgömme och det finns ALDRIG en fisk som säger "Nemen, är inte du lite för stor för sånna lekar?". Fiskar kan äta hur mycket som hellst, dom blir inte feta och även om dom skulle bli feta så skulle INGEN bry sig. Fiskar kan simma fort även om dom är feta. Det mordernaste hos en fisk är att vara genomskinlig, och tur är väll det. För alla fiskar är genomskinliga!
Simma som en fisk är den härligaste känslan som man kan känna. Man kan simma så fort att det isar i hela kroppen, som en läskig bergochdalbana fast bättre. Man kan simma lungt i varma och kalla strömmar som maserar hela kroppen så att man ryser och blir helt avslappnad.
Simmningen är inte ens det bästa, nej det finns FISKKILLAR också!
Fiskkillarna är tusen gånger bättre än människokillarna. 1. Dom är modemedvetna (dvs genomskinliga) 2.Dem tror sig inte vara bättre än tjejer bara för att dom har en snopp 3.När en fiskkille hittar en fisktjej som han gillar så failar han inte, han finns där för henne!  4.Fiskkillar är snygga (ur fiskflickornas ögon) och dom är inte omogna!  Jag vet vad ni tänker "jaa, men dom fiskkillarna är ju redan tagna..!" FEL fel fel! Det finns nämligen en perfekt fiskkille för varje fisktjej.
Happy fish!

Detta vet jag, fråga inte!

Kommentarer
Postat av: Jocke Afrodite

Mycket djupa tankar. En tanke som slog mig när ja läste inlägget va, tänk om en blå vals kille blir kär i en tjej som är en liten gädda?? Vad gör han då? Han har förmodligen en alldeles för stor snopp för gäddan, och säkert inte så genomskinlig men whatever, as long as you love me liksom.



Men det goda i detta är att han kan skydda gäddan mot andra hemska fiskar! Hmmm...

2009-05-07 @ 21:48:41
Postat av: Nathalieeen

ååååååh camilla!! fatta hur ballt det hade vart om du och jag kunde vara fiskar för en dag! kanske i mitt akvarium eller i min damm! då minsanna hade det blivit raggande på hög nivå och goosh:D och massa nya vänner!

2009-05-08 @ 10:58:43
URL: http://camillacupcake.blogg.se/
Postat av: Nathalieeen

åååh! milla tänk om vi hade vart fiskar för en dag! kanske i mitt akvarium .. eller i min damm! då hade det vart raggning på hög nivå och vi hade fått massa nya kompisar som vi kan sitta och snacka med hemma hos mig.. :D det hade vart cool och jag hade velat vara en sån blå på-höjden-plattfisk som vi har hemma hos oss!

2009-05-08 @ 11:02:56
URL: http://camillacupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0